In perioada 5-11 septembrie 2010, 18 profesori de la 6 școli participante la prima ediție a Școlii de vară "Educația merită!" au mers intr-o vizita de studiu in Finlanda,pentru a cunoaste unul dintre cele mai performante sisteme educationale din lume, in centrul caruia se afla elevul. Programul a fost structurat astfel incat acestia sa viziteze cat mai multe scoli, fiecare zi sa fie dedicata unei experiente noi de interactiune si dialog cu profesorii si elevii.
Profesorii care au reprezentat scoala noastra au fost : dr.prof. Tatuc Gabriela,prof. Copilu Florin,prof.Craciun Cecilia.
Gabriela Tătuc, Școala generală cu clasele I-VIII nr.1 Perișoru, Călărași , Director
O săptămână de observaţii şi analiză a sistemului educaţional finlandez poate nu a fost suficient să am totul clar despre ceea ce se întâmplă în Finlanda, dar suficient să-mi dau seama cât de importantă este educaţia şi cât de mult se gândesc la viitorul ţării lor.
Din punctul de vedere al dotărilor şi numărului de angajaţi din şcoli am rămas puţin surprinsă de ceea ce am văzut : abundenţa de material didactic, gratuitate în ceea ce priveşte hrana la şcoală şi rechizitele, uşurinţa muncii profesorilor în actul de predare-învăţare, numărul mare de profesori de sprijin pentru copiii care au nevoie de recuperare sau copiii cu nevoi speciale.
Am rămas surprinsă şi de faptul că finlandezii nu organizează atât de multe concursuri şi olimpiade aşa cum facem noi, nu ştiu dacă noi suntem sau nu în avantaj din acest punct de vedere bombardându-i pe copii tot anul şcolar cu acestea ( în special matematică, limba şi literatura română, fizică, biologie, chimie, limbi străine etc. ) la care participă cam aceiaşi elevi.
Consider că descentralizarea în sistemul educaţional, responsabilizarea comunităţilor locale şi a managerilor de şcoli a făcut ca rezultatele în educaţia finlandeză să fie poate cele dorite astăzi. Sigur, aceste lucruri s-au întâmplat în mulţi ani.
Trăiesc şi muncesc în continuare în România cu speranţa că şi oamenii care se ocupă de sistemul nostru educaţional şi cei din conducerea ţării vor pune pe primul plan educaţia copiilor noştri.
Doresc să-i felicit prin intermediul domnului Jukka Kangaslahti pe toţi cei care se ocupă de sistemul educaţional, pentru că au ce arăta întregii Europe.
Mulţumesc tuturor organizatorilor acestei vizite pentru oportunitatea ce am avut-o.
Din punctul de vedere al dotărilor şi numărului de angajaţi din şcoli am rămas puţin surprinsă de ceea ce am văzut : abundenţa de material didactic, gratuitate în ceea ce priveşte hrana la şcoală şi rechizitele, uşurinţa muncii profesorilor în actul de predare-învăţare, numărul mare de profesori de sprijin pentru copiii care au nevoie de recuperare sau copiii cu nevoi speciale.
Am rămas surprinsă şi de faptul că finlandezii nu organizează atât de multe concursuri şi olimpiade aşa cum facem noi, nu ştiu dacă noi suntem sau nu în avantaj din acest punct de vedere bombardându-i pe copii tot anul şcolar cu acestea ( în special matematică, limba şi literatura română, fizică, biologie, chimie, limbi străine etc. ) la care participă cam aceiaşi elevi.
Consider că descentralizarea în sistemul educaţional, responsabilizarea comunităţilor locale şi a managerilor de şcoli a făcut ca rezultatele în educaţia finlandeză să fie poate cele dorite astăzi. Sigur, aceste lucruri s-au întâmplat în mulţi ani.
Trăiesc şi muncesc în continuare în România cu speranţa că şi oamenii care se ocupă de sistemul nostru educaţional şi cei din conducerea ţării vor pune pe primul plan educaţia copiilor noştri.
Doresc să-i felicit prin intermediul domnului Jukka Kangaslahti pe toţi cei care se ocupă de sistemul educaţional, pentru că au ce arăta întregii Europe.
Mulţumesc tuturor organizatorilor acestei vizite pentru oportunitatea ce am avut-o.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu