duminică, 3 iunie 2012


ALL ABOUT MISS ASHLEY

         My name is Ashley. I am 30 years old, and I am from the United States. My family is from Florida, and my mom and step-dad live there. I have a degree in political science and am working on a master's in
education. I have previously worked in a library, for a newspaper, and for an international NGO. I am currently a volunteer in the United States Peace Corps.
       The Peace Corps is a volunteer organization that is run by the U.S. government. In the U.S., Peace Corps is a prestigious organization, and many returned Peace Corps Volunteers go on to work in the government, NGO's, or in the public service sector. As a volunteer, I do not receive a salary, but I do receive a stipend from the Peace Corps to pay for my cost of living.
       Volunteering is a very popular concept at home. I have been volunteering for different organizations since high school. One reason is that I like to try different things and have new experiences; it is important to me that I learn something new every day. So, it's no surprise that I also love to travel. I was born abroad and my parents are Americans who met and married abroad, so I think traveling is in my blood. Being in Peace Corps is a way for me to see the world and learn in-depth about a different culture, people, and language.
        I also join the Peace Corps to see if I wanted to have a career abroad teaching English as a foreign language. In the States, I worked with adult refugees who wanted to learn English to integrate into their new homes in the U.S. Teaching adults is, in many ways, easier, but I have to say that it is more interesting teaching younger children. There is never a boring day. I haven't decided if I want to continue teaching abroad or return home and be closer to my family.
        I thought about doing Peace Corps after college, but I didn't feel that I was fully prepared until recently. It takes more than 1 year to apply, and you don't get to choose where you go. You fill out many, many forms and wait a long, long time. But, to me, it was worth it. I knew that I would have an interesting experience wherever I went. In the end, I was offered two choices of programs, and I chose the program that sent me to Romania. It was a good choice. I have really enjoyed my time here, learned a lot, and met some great people. I can't believe that a year has passed already, and that sooner than I realize it will be time for me to leave Romania. But my host father tells me that since I've drunk the water in Perisoru it means that I will get married and live here forever. Who knows?

                         TOTUL DESPRE d-ra ASHLEY

       Numele meu este Ashley.Am 30 de ani şi sunt din Statele Unite ale Americii.Familia mea este din Florida,iar mama şi tatăl meu vitreg locuiesc acolo.Am obţinut licenţa în ştiinţe politice şi sunt înscrisă la master în domeniul educaţiei.Anterior,am mai lucrat într-o bibliotecă,pentru un ziar şi pentru un ONG internaţional.În prezent,sunt voluntar al organizaţiei Corpul Păcii,din Statele Unite.
        Corpul Păcii este o organizaţie de voluntariat,condusă de Guvernul SUA.În SUA,Corpul Păcii este o Organizaţie de prestigiu şi mulţi voluntari care se reîntorc pot lucra pentru Guvern,ONG-uri sau în sectorul serviciilor publice.Ca voluntar,nu primesc salariu ci doar o bursă de la Corpul Păcii pentru a-mi plăti cheltuielile.
     Acasă (SUA),voluntariatul este un concept foarte popular.Încă din liceu,am participat la acţiuni de voluntariat pentru diferite organizaţii.Unul dintre motivele pentru care am făcut-o este că îmi place să încerc lucruri diferite şi să am parte de experienţe noi,pentru mine fiind important să învăţ ceva nou în fiecare zi.De asemenea, nu e de mirare că îmi place să călătoresc.M-am născut departe de ţara mea,părinţii mei fiind americani ce s-au întâlnit şi  căsătorit departe de ţara lor,de aceea cred că am în sânge călătoria.Pentru mine,a fi membră a Corpului Păcii este o modalitate de a vedea lumea,de a învăţa cât mai multe despre o altă cultura,limbă şi alţi oameni.
      De asemena m-am alăturat Corpului Păcii,pentru a vedea dacă mi-ar plăcea să-mi fac o carieră într-o altă ţară predând o limbă străină. În Statele Unite, am lucrat cu adulţii refugiaţi ce doreau să înveţe limba engleză pentru a se intagra mai uşor în noul lor cămin SUA. Să le predai adulţilor este mai uşor din mai multe puncte de vedere,dar pot să spun că este mai interesant să le predai copiilor.Niciodată nu este o zi plictisitoare.Nu m-am hotărât dacă vreau să continui să predau în străinătate sau să mă întorc acasă pentru a fi aproape de familia mea.
      Mă gândeam să mă înscriu la Corpul Păcii,după facultate,dar nu mă simţeam pe deplin pregătită până recent.Îţi ia mai mult de un an să te înscri,şi nu alegi unde să mergi.Ai de completat multe formulare şi mult ,mult timp de aşteptat.Dar,după părerea mea, a meritat.Am ştiut că o să am parte de o experiperienţă interesantă oriunde voi merge.La sfârşit  mi s-au aferit două variante  şi am ales  să fiu trimisă în România.A fost o alegere bună.Chiar m-am bucurat de timpul petrecut aici,am învăţat multe şi am întâlnit oameni deosebiţi. Nu pot să cred că a trecut deja un an şi că mai devreme decăt o să realizez o să fie timpul să părăsesc România. Dar gazda mea spune că din moment ce am băut apă din Perişoru mă voi căsători şi voi trăi aici pentru totdeauna.Cine ştie?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu